Napisao Ricardo Alvarez, član OpenKM USA 22. januara 2021
OpenKM-ovo višeklijentsko okruženje omogućava kompanijama da podele jednu instalaciju-instancu sistema za upravljanje dokumentima OpenKM, u posebne namenske instance, nazvane klijentima-zakupcima. Svi zakupci pristupaju istom hardveru i serverima za skladištenje podataka, dok je istovremeno omogućen privatni pristup jedinstvenoj sistemskoj particiji svakog zakupca.
Drugim rečima, jedna softverska instanca softvera OpenKM radi na jednom serveru, a više kompanija pristupa svojim određenim odeljcima višestruke baze podataka i spremišta. To dovodi do smanjenja troškova pokretanja više instanci softvera i zajedničke umenjene troškove održavanja.
Sve kompanije zakupci čuvaju sve informacije u jednoj aplikaciji na centralnom serveru, deleći jedno spremište i jedinstvenu bazu podataka za sve klijente zakupce.
Podaci svakog klijenta zakupca čuvaju se u posebnom osnovnom direktorijumu i ostalim kompanija su nevidljivi.
Fizičke informacije mogu se čuvati na drugom montiranom disku, omogućavajući precizno korišćenje fizičkog diska, zajedno sa pojedinačnim pravljenjem rezervnih kopija i oporavkom.
Prednosti višeklijentske arhitekture dostupne su i na Oblaku. Možete odabrati multitenant saas (softver kao uslugu) sa OpenKM Cloud-om, a takođe možemo primeniti pogodnosti na softverske aplikacije hostovane kod bilo kog dobavljača usluga u oblaku.
Prednosti saas višeklijentske arhitekture su ne zahtevanje fizičkog prostora za skladištenje ili samostalno održavanje servera. Dobavljači proizvoda kao što je OpenKM nude dodatnu pomoć i stručnost. Naša saas aplikacija uključuje automatske rezervne kopije za oporavak od katastrofe i analizu performansi.
Klijentov korisnički račun OpenKM Super Admin opslužuje više zakupaca i brine se o upravljanju mrežom sa pristupom celoj višeklijent aplikaciji.
Super administrator koristi Tenant Admin Console za kreiranje svakog zakupca i imenovanje njegovih administratora i korisnika.
Jednom kada zakup bude pokrenut, lako je dodati nove administratore, više korisnika i urediti postojeće korisničke privilegije. To može učiniti superadmin ili administratori jednog zakupca ako imaju potrebna prava.
Svaki zakupac može prilagoditi izgled aplikacije. To uključuje strukturu direktorijuma, prilagođavanje toka posla, automatizaciju dokumenata, korisničko okruženje veb klijenta, itd. Velika prednost višeklijentske arhitekture je mogućnost upotrebe višestrukih šema baze podataka u jednoj instanci aplikacije.
Takođe je moguće povezati određene fascikle iz različitih zakupa radi razmene informacija ili deljenja datoteka. Ovo se najčešće koristi kada jedna višeklijentska instanca opslužuje više filijala ili različitih nivoa iste organizacije.
Programeri aplikacija takođe mogu da kreiraju sopstvene aplikacije i proširenja za OpenKM. OpenKM ima robusni SDK i puni API dostupan za kreiranje savršene aplikacije za vaše potrebe.
Uzeti
OpenKM-ov višekorisnički model je jedna od najboljih kratkoročnih strategija za razvoj strukture srednje do velike organizacije. Posebno je koristan za organizacije sa više podružnica u vlasništvu kompanije ili za one koji treba da odobre pristup odvojenom spremištu nezavisnim korisnicima.
Diverzifikacija jedne OpenKM licence pruža višestruke prednosti: