Napisala Ana Canteli 21. januara 2022
Digitalizacija za mala i srednja preduzeća više nije samo posedovanje profila na društvenim mrežama, veb stranica ili briga o kancelariji bez papira. Digitalizacija MSP je alat koji će im, s jedne strane, omogućiti da opstanu u globalnoj ekonomiji. Međutim, to će takođe biti instrument za rast, povećanje konkurentnosti, povećanje obima u svim sektorima i potencijalnim tržištima i poboljšanje korisničkog iskustva, između ostalih ciljeva. Ne postoje ograničenja za nivo digitalizacije koji treba postići, s obzirom da je stepen digitalne zrelosti svake organizacije, čak i po ekonomskom sektoru, različit. Izgrađujući plan digitalizacije koji usaglašava napore malih i srednjih preduzeća, možemo biti sigurni da idemo u dobrom pravcu.
Digitalizacija MSP je proces prilagođavanja organizacije, kako na ljudskom tako i na tehničkom nivou, koji joj pomaže da postigne svoje ciljeve u digitalnom dobu. Neophodno je razmotriti informacione i komunikacione tehnologije koje kompanija koristi i baviti se obukom ljudskih resursa, od višeg menadžmenta do poslednjeg zaposlenog.
Iz svih ovih razloga, logično je da se proces digitalizacije posmatra kao put koji počinje, ali se nikada ne završava, jer se stalno pojavljuju novi izazovi. Prioritet je razmatranje mogućnosti i novih rešenja digitalizacije koja mogu pomoći malim i srednjim preduzećima da poboljšaju svoju poziciju na tržištu.
Da bi se najbolje definisao plan digitalizacije za MSP, neophodno je detaljno poznavati nivo digitalne zrelosti kompanije. U tom smislu, ključno je imati tehnološkog partnera koji nas vodi i savetuje o najboljoj strategiji digitalizacije za našu kompaniju kroz svoje usluge konsaltinga, obuke i personalizacije.
Na nacionalnom nivou, mala i srednja preduzeća i dalje smatraju da ne moraju da se digitalizuju ili da napreduju u svom planu digitalizacije jer su već investirala u prošlosti ili su zadovoljna trenutnim opsegom.
Za ove organizacije budućnost je neizvesna i zabrinjavajuća jer osim gubitka potencijala, rizikuju da ih konkurenti prestignu, izgube tržišni udeo, pa čak i nestanu sa tržišta ukoliko se proces digitalizacije ne razmatra u skladu sa njihovom situacijom i izazovima.
Kao primer, Vlada Španije je pokrenula Digital КIT kojim upravlja Ministarstvo za ekonomska pitanja i digitalnu transformaciju. Obdaren sa 3.067 miliona evra iz fondova EU, nastoji da pomogne malim i srednjim nacionalnim kompanijama da se uspešno i uz garancije bave digitalnom transformacijom.
Digitalni komplet nudi pomoć organizovanu u tri velika segmenta na osnovu veličine kompanije prema broju zaposlenih
Segment I: Mala preduzeća sa između 10 i 49 zaposlenih. Iznos: 12.000 €
Segment II: Mala preduzeća ili mikro preduzeća sa između 3 i 9 zaposlenih. Iznos: 6.000 €
Segment III. Mala preduzeća ili mikro preduzeća sa između 0 i 2 zaposlena. Takođe slobodnjaci. Iznos 2.000 €
Šta treba da urade da bi imali koristi od Digitalnog kompleta?
U OpenКM-u imamo dugu istoriju kao tehnološki partner za klijente digitalizacije i digitalne transformacije. Možemo vam pomoći u procesu prijave i blisko sarađivati na planu digitalizacije koji najbolje odgovara vašim karakteristikama i ciljevima. Кada je Digitalni komplet definisan u svim aspektima, klijent samo treba da izabere digitalna rešenja koja ga najviše zanimaju.
Кategorije:
Кompanija koja traži Digital КIT mora, kao preduslov i obavezu, da izvrši samodijagnostiku svog nivoa digitalizacije. U ovom aspektu, OpenКM vam može pomoći da izvršite takav proces. Usluge digitalne dijagnostike uključuju:
Javne uprave u Španiji su izjavile da nijedno MSP neće ostati bez pomoći za svoju digitalnu transformaciju. Na početku nove godine, koja je bolja ideja nego da se opremimo planom digitalizacije koji nam omogućava da poboljšamo naša očekivanja za budućnost